Szkło w Nestle- czy rzeczywiście?

Szkło w Nestle- czy rzeczywiście?

Data: 12 września '15

Nie tak dawno temu w serwisach społecznościowych wybuchła głośna afera, pt.” Uwaga. Szkło w kaszkach Nestle!”. Czy rzeczywiście. Ludzie z pełnym przekonaniem przesyłali informacje o tym, iż w kaszkach bananowych firmy czai się śmiertelne zagrożenie dla dzieci i apelowali o powielanie informacji, by” uratować życie jakiegoś dziecka”. Hasło” szkło w kaszkach”, zilustrowane często wizerunkiem bobasa wcinającego ze smakiem przysmak, miało wielką silę rażenia.


szkło w kaszkach

Foto: www.fit-up.pl

Sprawa okazała się plotką…

Sprawa okazała się plotką. We Francji w puszce przecieru bananowego pewna matka znalazła szkło. Cała linia produktów z serii odżywek dla niemowląt i dzieci” Nestlé P’ tit Pot Banana” została wycofana ze sprzedaży. Niemniej w półtora miesiąca po całej sprawie, w internecie pojawiła się plotka, pt.” Szkło w Nestle (sprawdź nestle.netpr.pl)”. I nieważne już było o to, czy chodzi o przecier czy kaszkę bananową. Na portalach społecznościowych masowo zaczęto przesyłać sobie fałszywą informację o treści:” Nestle apeluje do wszystkich konsumentów, aby zwrócić kaszkę bananową, okres przydatności do spożycia do 2012 roku, kod kreskowy: 761303308973, ponieważ istnieje możliwość, że zawierają kawałki szkła!”. Ludzie, najczęściej w najlepszej wierze, przesyłali sobie ten fałszywy apel, by nagłaśniać sprawę pt.” szkło w kaszkach”.

Firma Nestle opublikowała oficjalne oświadczenie, w którym prosiła o zaniechanie akcji i nie wprowadzanie rodziców w błąd. Wyjaśniała skąd wzięło się nieporozumienie i że kaszki dostępne w polskich sklepach są produkowane w innych zakładach niż pechowe P’ tit Pot Banana. Tak naprawdę afera” szkło w kaszkach” nie ucichła do końca do dziś. Jest to jeden z przykładów tego, jak trudna obecnie na rynku jest sytuacja wszelkich producentów żywności.

Dziś do wygenerowania informacji, a co za tym idzie złej lub dobrej prasy firmy, nie potrzeba już pośrednictwa mediów czy władz. Sami konsumenci przekazują sobie opinie na temat wybranych firm i produktów, czyniąc to często akcją na większą skalę, taką jak rozpowszechnienie wiadomości za pomocą założenia odpowiedniego wątku bądź profilu na portalu społecznościowym. Afera” Szkło w kaszkach Nestle” to dowód na to, jak niebezpieczna może okazać się siła plotki powielonej na wielką skalę.

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>